דילוג לתוכן

ביקור בארץ ים המלח: כל האירועים באוויר הפתוח והמדברי

קובי ליברמן |
12/08/2020

ביקור בארץ ים המלח

התיירות מחו"ל נפסקה, תיירות הפנים משגשגת – איך מתאימים את האירועים והאטרקציות בארץ ים המלח לעידן הנוכחי?

קובי ליברמן  פורסם: 12.08.20 , 08:55

 

בשיתוף המועצה האזורית תמר

ביקור בארץ ים המלח – 

על רקע השמיים הסגורים, התיירים הרבים שנוהגים לפקוד את ים המלח לא הגיעו השנה. מהצד השני, הישראלים שתכננו לטוס מחפשים כעת פעילויות מהנות לבילוי בקיץ ובחגים. האתרים, הרשויות, והמלונות באזור לקחו על עצמם את האתגר ובנו אירועים מותאמים להנחיות, המשלבים אוויר פתוח ומדברי, חוויות שטח לצד נוחות מודרנית. איך מתמודדים אתרי התיירות עם האתגרים של קיץ 2020?

ביקור בארץ ים המלח

ים המלח (צילום: רועי עידן )

 

בלי האפשרות להופעות והתקהלויות, בוחרים באירועים באוויר הפתוח

כעת, משחזרו המלונות לפעילות ואתרי הטבע נפתחו מחדש, תחת מגבלות והנחיות, חזרו הישראלים לתור את הארץ ולחפש את הפעילות המשפחתית או האתגרית הבאה. לצד זאת, הרצון לשמור על הבריאות מושך רבים מאיתנו לאירועים במרחבים פתוחים ככל האפשר. הרשויות ואתרי התיירות, מצדם, עושים הכל כדי לשמור על ההנחיות ועל השקט הנפשי של המבקרים. 

"אנחנו מתאימים את עצמנו לעולם החדש", אומר ד"ר אלעד אלמוג, ראש אגף תיירות במועצה האזורית תמר, הפרושה על פני 1.6 מיליון דונם לחופי ים המלח והסביבה. "יורדים לפרטים הקטנים על מנת להקפיד על כללי התו הסגול. למשל, אירועי 'מאירים את הטיילת' בעין בוקק נערכים עם קונספט של תהלוכה נודדת על טיילת של מספר קילומטרים, תוך שמירה על אי התקהלות". הקרנות סרטים על הטיילת נערכות בקפסולות ועם שמירה על ריחוק חברתי וחיטוי של המושבים אחרי כל הקרנה. "בעידן הנוכחי יש יתרונות לאירועים במרחבים המדבריים הפתוחים, עם הרוח הנעימה בשעות הערב".

ביקור בארץ ים המלח

תזמורת פעלולים והולכי קביים (צילום: Itamar Grinberg)

 

ארץ ים המלח – אירועים לכל המשפחה

הטיילת של עין בוקק תארח בימי חמישי של חודש אוגוסט את אירועי "מאירים את הטיילת". האירוע כולל הפנינג ענק לאורך מאות מטרים, תאורה ססגונית ומיצגי אור, תזמורת ביג בנד, הולכי קביים, מופע ג'אגלינג, אקרובטיקה ולהטוטנים, מופעי אש, מיצגי תאטרון רחוב, דמויות מיצג ועוד. בנוסף, יוקרנו סרטי ילדים ושוברי קופות תחת כיפת השמיים על מסך ענק עם מערכת סאונד היקפית, תוך שמירה על קפסולות וחיטוי המושבים. על מנת להתמודד עם החום, נפרשו לאורך הטיילת מתזי מים קרירים שמפתיעים את המבקרים במשב מרענן.

ביקור בארץ ים המלח

מאירים את הטיילת (צילום: Itamar Grinberg)

 

במרחב הכפרי סביב ים המלח אפשר לצאת הקיץ לטיולי טרקטורונים, רייזרים, ג'יפים ואפילו אופניים חשמליים, או לצאת לטיולי טבע מודרכים המשלבים פויקה בלב המדבר, סדנאות מוזיקה ועוד.

את אירועי הקיץ בים המלח מלווה השנה הקומיקאית הוותיקה ציפי שביט, שיוצאת יחד עם נכדיה לחופשה בה הם בוחנים את האטרקציות באזור. בין היתר, טבילה במעיין עין בוקק, לחימה במתחם לייזר טאג, צפייה בקולנוע שבעה ממדים, סיור קורקינטים בשקיעה ומסע ג'יפים בירח מלא ומדורה לתוך הלילה – כל זה ביומיים בלבד. את תוצאות החופשה היא מציגה בקמפיין טלוויזיוני שמטרתו לחשוף את ים המלח גרסת 2020 לישראלים.

ביקור בארץ ים המלח

ציפי והנכדים בנחל עין בוקק

טיולים ואירועים בטבע – רשות הטבע והגנים וקק"ל מאפשרות כניסה ופעילות ברישום מראש

ארץ ים המלח כוללת, בין היתר, גם אתרי טבע והיסטוריה שהפכו לאייקונים, כגון: קאסר אל יהוד (אתר ההטבלה הידוע), קומראן, עין גדי, מצדה, עין בוקק וסדום.

השנה גם אתרי רשות הטבע והגנים נערכו למצב החדש. בעקבות המגבלה על כמות המבקרים ומשך השהייה שלהם באתרים, ההגעה לביקור באתר מותנית ברישום מקוון מראש של מועד הביקור וכמות המבקרים, בנוסף לעמידה בהנחיות משרד הבריאות באתר עצמו. משך השהייה המותר מוצג בזמן הזמנת מועד הביקור, והכניסה מותנית בהצגת אישור והגעה במועד ששוריין מראש.

"תקופת הקורונה קידמה שיתופי פעולה עם המועצה ועם מחלקת התיירות במועצה כחלק מקידום התיירות בדרום ים המלח בשני אתרים מרכזיים הקולטים קהל כחלק מהרצון לעבור לתת חווית ביקור טובה ומשותפת בגן לאומי מצדה ושמורת הטבע עין גדי", מסביר גלעד גבאי מנהל מחוז דרום ברשות הטבע והגנים.

"בשמורת עין גדי נערכו לקליטת קהל רב בקיץ זה, היות והיא מאפשרת חוויה של חיבור לטבע, בשילוב מסלולים עם מים ומפגשים מקרוב עם בעלי החיים, ומתוך הבנה שהציבור מחפש מרחבים ומים. לשם חווית ביקור מיטבית, תוך שמירה על התו הסגול, נערכנו עם מערכת הזמנות, שמאפשרת ניהול כניסות למגוון המסלולים בשמורה, ביניהם נחל דוד, נחל ערוגות וביה"כ העתיק.

ביקור בארץ ים המלח

שמורת טבע עין גדי נחל דוד (צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים)

 

"בגן הלאומי מצדה, שמורגל בקליטת אלפי תיירים ביום, נערכו בתקופה זו להתאמת חווית הביקור למבקרים הישראלים, תוך התאמה למזג האויר הקייצי. לשם כך נפתחה אפשרות לעלייה ברכבל בזריחה בימים שישי ושבת ובימים שלישי וחמישי הוארכה האפשרות לעלות להר מצד מערב, על מנת לאפשר לצפות גם בשקיעה ממצדה. בנוסף, עקב הביקוש, נוספו בימים שלישי וחמישי הקרנות של המופע הלילי החדש של מצדה, על מנת לאפשר לכמה שיותר מבקרים ליהנות מהמופע, בהתאם להנחיות.

"כחלק מהתמיכה במיזמי התיירות במועצות האזוריות תמר ומגילות ובערד, מוצעות הנחות שונות עליהן ניתן להתעדכן באתר רשות הטבע והגנים".

ביקור בארץ ים המלח

זריחה בגן הלאומי מצדה (צילום: מנו גרינשפן)

 

גם קק"ל חוזרת לחגוג את הקיץ עם אירועים מגוונים ביערות ובפארקים ברחבי הארץ – פעילויות חווייתיות לכל המשפחה, סיורים ללא תשלום, טיולים לאור עששיות, סרט ביער, סיורים ארכיאולוגיים ועוד. כל הפעילויות מתקיימות על פי הנחיות משרד הבריאות ובהרשמה מראש כדי למנוע התקהלויות.

ליאור עמר יושב ראש איגוד הסוחרים בים המלח ובעל חנות ליידי קומפורט בקניון החדש מוסיף כי "תקופת הקורונה עשתה נזק אדיר לעסקים בים המלח במובן הפשוט שהם נתמכים ב-100% תיירות ובו בזמן מרוחקים ממרכזי הערים.

"תיירות הפנים מפיחה רוח חיים מחודשת באזור והמועצה האזורית תמר מקדמת הגעתם של הישראלים. אנחנו מתכננים בכוחות משותפים להוציא אוטובוסים מהערים הגדולות מספר פעמים בשבוע על מנת שיחוו את החופים, הטיילת והקניון החדש".

בים המלח והנגב מביטים לעתיד, ומתכננים אירועי ספורט ומוזיקה במרחב הכפרי

"מרגש לראות את הישראלים תומכים בתיירות פנים, למרות האתגרים", אומר אלמוג. "אנחנו ממשיכים לעדכן את אופי האירועים בחודשים הקרובים בהתאם להנחיות."

ביקור בארץ ים המלח

תהלוכה בטיילת (צילום: Itamar Grinberg)

 

בין היתר, בחודש אוקטובר הקרוב צפוי להיערך פסטיבל 'הר עמשא ביער יתיר', פסטיבל גרוב עין גדי ופסטיבל סדום ואהבה בחודש נובמבר. "דצמבר 2020 הוא חודש הספורט בעין בוקק, אשר יתחיל עם אירוע סובב ארץ ים המלח – רכיבת אופניים לכל המשפחה, ימשיך עם פסטיבל ספורט שיכלול מתחם פעילות אתגרי לילדים על חוף הים, אירועי Street-Workout ולסיום, המרתון הנמוך בעולם – מרתון ארץ ים המלח". באשר לפסטיבל התמר, הנערך כבר שני עשורים באופן מסורתי בחול המועד סוכות, אלמוג אומר כי "אנחנו בוחנים היטב את האפשרויות לעריכת הפסטיבל השנה בהתאם להנחיות, ונעדכן בהמשך הדרך".

ביקור בארץ ים המלח

ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר (צילום: אילן בשור)

 

"המועצה האזורית תמר רואה בתיירות כמנוע צמיחה של ארץ ים המלח", אומר ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר. "המועצה מובילה את כל הגורמים הרלוונטים הפועלים במרחב. לאור זאת, אנחנו מתאימים את הפעולות שלנו לטובת ציבור המבקרים, המלונות ובעלי העסקים באזור".

בשיתוף המועצה האזורית תמר

גלו מסלולי טיול מיוחדים ומרהיבים בארץ ים המלח

בואו לביקור בארץ ים המלח

 

 

טל"ח

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה