דילוג לתוכן

חוויה אחרת – סדנאות באזור ים המלח

אבשלום שיטרית |
29.08.2024

כשאנחנו חושבים על חופשה בים המלח, רובינו מדמיינים את הבריכה, את מסלולי הטיול, את הטבע המיוחד שמסביב, את פינוקי הספא שבמלונות ובמקומות הלינה השונים או את הבופה של ארוחת הבוקר בחדר האוכל. אך האמת היא שאזור ים המלח, יכול להציע לכם הרבה יותר מכל האטרקציות המוכרות. בין היתר, הוא יכול להציע לכם תוספות מעולות לכל חופשה, שיכולות להתאים למשפחות עם ילדים, לזוגות, לקבוצות ולכל מי שמעוניין לצקת מעט תוכן וחוויות אחרות אל תוך החופש שלו.

אותן תוספות, הן למעשה שלל סדנאות אותן ניתן להזמין מראש, לשלב בזמן שמתאים לכם ולתת מקום לחוויות ייחודיות שישאירו חותם על כל חופשה או יום כיף באזור. יש משהו בסדנא טובה שנותנת לראש שלנו מעט שקט מכל שאר הבעיות, שעה או שעתיים בהן מתרכזים ביצירה ועשייה ביחד עם אנשים שאוהבים. יש קסם בפשטות הזו, משהו שכמעט שכחנו.

כנראה שמשהו באוויר באזור הנמוך ביותר בעולם, עושה משהו ליצירתיות של התושבים המקומיים שכן מספר הסדנאות אותן תוכלו לעבור באזור הוא מרשים אך מה שאפילו יותר מרשים מהכמות, היא האיכות והמגוון. החל מסדנת תנועה, דרך סדנאות תיפוף וצילום ועד לסדנאות רוקחות טבעית ויצירה – את כל אלו ועוד תוכלו למצוא ממש כאן באזור ים המלח.

אספנו את מיטב הסדנאות המומלצות מהאזור והנה הן כולן כאן לפניכם, ככה שמה שנשאר לכם לעשות זה רק לקרוא את הרשימה הבאה, לבחור בסדנא שהכי מדברת אליכם ושתתאים להרכב בו תגיעו ולהזמין מראש את החוויה שתשאיר לכם זכרונות טובים, חיוכים והרגשה שצברתם עוד כמה רגעים מיוחדים עם האנשים שאתם אוהבים.

 

סדנאות יצירה בגלריית 'אבנים מן המדבר'

במושב עין תמר שבדרום ים המלח, תוכלו לפגוש את מוריה שושני כץ בגלריה מיוחדת, שם גם תוכלו לבחור בין מגוון הסדנאות המעולות שמציעה מוריה במקום.

בגלריה שלל סדנאות מהנות ויצירתיות כמו ציור על אבנים, ציור באקריליק, ציור בשיטת הנקודות, יצירת מוביילים מהטבע, ליבוד, לוכד חלומות ועוד.

סדנאות לכל המשפחה בגלריית אבנים מן המדבר.

סדנאות לכל המשפחה בגלריית אבנים מן המדבר. צילום: דר' פלמה.

הסדנאות מהנות ומהוות מפגש שונה וחווייתי שיכול להתאים לכל המשפחה, לחברים, לוועדי עובדים ולקבוצות. בנוסף, הסדנאות יכולות להתאים גם לימי הולדת, לאירועים, כפעילויות לחגים ולשילוב של כיף במרחק 20 דקות מהמלונות בלבד. חדוות יצירה אמיתית בסדנאות עשירות ומלאות בהדרכתה הסבלנית של מוריה.

הכל כבר מוכן לבוא וליצור עם מוריה בעין תמר.

הכל כבר מוכן לבוא וליצור עם מוריה בעין תמר.

מוריה שושני כץ – עין תמר

לפרטים נוספים – https://bit.ly/3UTSOse

סדנאות תיפוף וצילום

הסדנאות של גיל כספי מקיבוץ עין גדי הן משהו אחר, משהו מיוחד, משהו שבשביל להבין צריך להכיר את האיש שמעביר אותן. גיל, יליד הקיבוץ מלא באהבה ותשוקה לאזור בכלל ולסדנאות אותן הוא מעביר. גיל הוא גם צלם מוכשר שמתעד את האזור מזוויות שלא כל אחד רואה, והכישרון שלו זולג גם לתחומים נוספים כמו שירה, תיפוף, נגינה ועוד.

צלם גיל כספי יעל בהרים

 

תמונות שאפשר לצלם בסדנת צילום עם גיל בים המלח.  צילום: גיל כספי

בין מגוון הסדנאות שתוכלו להזמין מראש, יש למשל סדנת 'פוטותרפיה' שיכולה להתאים לקבוצות, למשפחה או לחברים כסדנת גיבוש מעניינת וכדרך נפלאה להכיר את האזור ולהבין איך לצלם אותו גם בסמארטפון. סדנת התיפוף – מתופפים עם גיל, היא סדנה בה מעורבים קצב, מעגל תיפוף, שירה, ריקודים ובעיקר הרבה צחוק, שחרור וכיף.

 סדנת תיפוף וקצב לילדים ולכל המשפחה.

סדנת תיפוף וקצב לילדים ולכל המשפחה.

גיל כספי – עין גדי

לפרטים נוספים – https://bit.ly/3Lmm2tO

סטודיו וסדנאות קדרות ואמנות

מול נופי ים המלח הקסומים בקיבוץ קליה, גרים זוג היוצרים המוכשרים מיכה ועטליה.

בסטודיו רחב הידיים שנמצא בחצר ביתם, תוכלו לעבור סדנאות קרמיקה איכותיות ומהנות במיוחד.

יצירה בסטודיו המאובזר שבקיבוץ קליה.

תוכלו ליצור לעצמכם כלים שימושיים, לקבל השראה מהטבע שמסביב וגם הדרכה צמודה והסברים על התהליך לכל אורך התהליך. הסדנא מיועדת לעד 12 משתתפים ויכולה להתאים מאוד כפעילות זוגית או משפחתית. במקום תוכלו גם להתרשם מיצירותיהם של הזוג המוכשר ואף לרכוש לעצמכם כלי שאהבתם.

מיצירותיהם של מיכה ועטליה.

מיצירותיהם של מיכה ועטליה.

מיכה ועטליה – קליה

לפרטים נוספים – https://bit.ly/4cWPumc

גלריית JOJO

הסדנא של ג'וג'ו (יוסף אוחיון), היא מסוג הסדנאות שאתם לא רוצים לפספס כשאתם באזור.

ג'וג'ו, אמן ומעצב מוערך המתגורר במושב עין תמר ולו גם גלריה בתל אביב העיר הגדולה, יוצר בעיקר ממתכת ועושה שימוש בטכניקות ייחודיות ומעניינות.

ג_וג_ו בעבודה, שיטות ייחודיות ואמנות ייחודית בגלריה שבעין תמר.

ג'וג'ו בעבודה, שיטות ייחודיות ואמנות ייחודית בגלריה שבעין תמר.

אורכה של הסדנא המיוחדת הוא כשעה וחצי, היא מתקיימת באולם ממוזג וכוללת סיור בסטודיו ובגלריה, מפגש אמן ושמיעת הסיפור שמאחוריו. לאחר מכן, תוכלו לצייר על פרפר מתכת בצבעים אקרילים תוך ליווי והדרכה, אותם ניתן לקבל הביתה למזכרת לאחר צביעה בלכה שקופה בתנור מיוחד ואריזה. הסדנא בהשתתפות של עד 20 אנשים ויכולה להתאים למשפחות, לזוגות ועוד.

סדנאות מלאות ביצירה ואמנות בגלריה של ג_וג_ו.

סדנאות מלאות ביצירה ואמנות בגלריה של ג'וג'ו.

ג'וג'ו יוסף אוחיון – עין תמר

לפרטים נוספים – https://bit.ly/3WkcqWI

קארמה – סטודיו למקרמה

יש משהו במקרמה שנותן תחושה של רוגע. אולי זה הריכוז המתבקש, אולי זו העשייה הרפטטיבית ואולי זה בפשטות המנצחת. במידה והכרתם יצירות מקרמה רק מהצד הקונה, יש לכם הזדמנות נפלאה לשזור ידע נוסף לארגז האמנותי שלכם.

 

סורגים ונרגעים בסטודיו קארמה במושב עין תמר. צילום מתוך אתר ארץ ים המלח

סורגים ונרגעים בסטודיו קארמה במושב נאות הכיכר.    צילום: מתוך אתר ארץ ים המלח

עירית ממושב נאות הכיכר, היא אמנית שיוצרת במקרמה ואת השראתה היא שואבת מאמנות אתנית, מצבעים, הרבה מהודו ולא מעט מהאזור הסובב את מקום מגוריה. מעבר לחנות תכשיטי המקרמה המהממים שלה, היא גם מעבירה סדנאות יצירה וסדנאות מקרמה לכל הרמות, כך שיוכלו להתאים למשפחות, לחברות, לזוגות ולכל מי שבא לו לסרוג לעצמו שעתיים של שקט ולצאת עם המוצר המוגמר הביתה כמזכרת.

התכשיטים של עירית, עבודת אמנות במקרמה. צילום מתוך אתר ארץ ים המלח

התכשיטים של עירית, עבודת אמנות במקרמה.    צילום: מתוך אתר ארץ ים המלח

עירית כנפו – עין תמר

לפרטים נוספים – https://bit.ly/48wLuGb

 

יונת מדבר – רוקחות טבעית

ברובע האמנים שבערד, תוכלו למצוא כמה מהסדנאות המיוחדות ביותר באזור. יונת מדבר הוא בית לרוקחות טבעית אות מנהלת ומובילה יונת מור. יונת רוקחת במקום מוצרים טבעיים לגוף ולבית ושמחה להעביר את הידע במגוון סדנאות מעשירות ומעניינות בתחום הרוקחות הטבעית.

סדנאות רוקחות טבעית עם יונת. צילום יונת מור.

סדנאות רוקחות טבעית עם יונת. צילום: יונת מור.

סדנת סבון

הסדנאות המיועדות ל-10 אנשים ומעלה, יכולות להתקיים בבית המלאכה של יונת או בכל מקום אחר בארץ ומותנה כמובן בהזמנה מראש. בין הסדנאות אותן תוכלו להזמין יש למשל סדנת עיצוב סבונים טבעיים, סדנא להלחנת בושם טבעי, סדנא להכנת דאורדורנט טבעי, סדנת קוסמטיקה טבעית, סדנא להכנת חמאת גוף ועוד.

חומרים טבעיים ויצירה של מוצרים מהטבע ביונת מדבר. 

יונת מדבר – הר עמשא

לפרטים נוספים – https://bit.ly/3IgsnWa

סדנאות יצירה וחוויה

יעל סינה היא אמנית, יוצרת ומורה לאמנות, ככה שסדנאות היצירה איתה הן משהו מיוחד, מקצועי ואיכותי. הסדנאות המהנות יכולות להתאים לילדים ולמבוגרים, למשפחות ולקבוצות וכוללות בין היתר סדנת יצירה מהטבע, הכנת בובות, נגרות, אריגה, עיצוב ויצירה בנייר, הספדה על חולצות ועוד.

יצירה וחוויה בהר המשא.

הסדנאות מהוות קנבס נקי וחלק למפגשים משפחתיים וחברתיים, בהם אפשר לתת חופש ליוצרים שבכם וליהנות אחד מהשנייה באינטראקציה ובסביבה שונה ולא שגרתית, כזו שמוציאה מכולם את הילדים שבתוכם. הסדנאות כולן מותאמות לאופי הקבוצות ומתקיימות באווירה נעימה וחווייתית.

יעל סינה

יצירות שמורכבות מחוויות וזיכרונות טובים עם יעל סינה.

יעל סינה – הר עמשא

לפרטים נוספים – https://bit.ly/3wqWcAG

סדנת תנועה במקום הנמוך בעולם

יש סדנת תנועה ויש סדנת תנועה בקיבוץ עין גדי מול נוף מהפנט. סדנת התנועה של אריאל היא הרבה מעבר לריקוד או תזוזה, מדובר במנוחה למוח הקודח ולחיבור כן לגוף שלנו ולרצונות שלו לנוע כאילו אף אחד לא מסתכל.

לרקוד עם ההרים במדבר. סדנת תנועה של אריאל טמיר בעין גדי.

 

לא צריך ניסיון קודם או חוש קצב בשביל מפגשי התנועה האלו, לא תקבלו שום ציון על הריקוד ולא על יציאה מהקצב. המוזיקה היא נעימה וכזו שמאפשרת לזוז בחופשיות במרחב בלי לדאוג לשאר, כמה רגעים של שחרור אמיתי אותו כולנו לפעמים צריכים. הסדנא מתקיימת לרוב פעמיים בשבוע ומומלץ להתעדכן עם אריאל ולשמור לכם מקום לזוז ביחד מול הנוף.

אריאל טמיר – עין גדי

לפרטים נוספים – https://bit.ly/3S11Zos  

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה