דילוג לתוכן

חופשה חורפית ומלטפת בעין גדי

איריס לוי |
15/12/2020

כשאנחנו מטיילים בארץ ומגיעים לישוב חיי ותוסס באמצע מדבר אני ממש נרגשת זו בעיניי המשמעות האמתית של הציונות . מבחינה אישית לטייל במדבר היא חוויה מרוממת רוח במיוחד ועוד יותר מכך כשהמדבר הוא בעצם נווה מדבר.
עין גדי היא פנינה ירוקה מכל כך הרבה סיבות . הראשונה שבהן היא בזכות הנחלים החובקים את הקיבוץ המקסים הזה . שנית בזכות השפע הבוטני הפורח בישוב ואולי הכי חשוב האנשים המיוחדים הגרים בקיבוץ זה . לכן כשהוזמנו על ידי המועצה האזורית תמר להתארח לשישי שבת בקיבוץ כדי להכיר את מבחר הפעילות ,הטעמים והאפשרויות שיש לחוויה בתקופת החורף – השבנו מיד בחיוב.
קמנו מוקדם קפצנו לרכב כדי להגיע בשעה 7.45 בבוקר לכניסה לנחל ערוגות . הדרך עברה נהדר. הכבישים בדרך לים המלח חודשו , ממש קשה להכיר . העבודות בצומת שוקת כמעט והושלמו מה שהופך את הכביש עד ערד ממש לאוטוסטרדה מהירה נוחה ובטוחה לנסיעה.
אם אתם משקיענים או אוהבי צילום ממש ממליצה לכם להיות אף הרפתקנים יותר ולקום עוד קודם כדי להגיע לים המלח עם זריחה. תזכו לחוויה מושלמת של צבעים מושלמים.
בכניסה לנחל ערוגות נפגשנו עם יהונתן הדס שנקרה גם בפי כל יהונתן המהלך שהינו מדריך טיולים מוסמך. יהונתן נולד בקיבוץ עין גדי . איש צבעוני במיוחד מלא כרימון או יותר מדויק מלא כתפוח סדום בסיפורים וחוויות על האזור . מספר בלשון קלה על תקופת ילדותו בעין גדי איך היו יורדים יחפים מהקיבוץ עד לנחל ערוגות . מספר על הקורות את תושבי המקום במגורים בסביבה מדברית חמה. כל פינה בנחל מוכרת ליהונתן מהיכרות אישית. את מסלול ההליכה עשינו בתוך המים – עונג גדול לימי החורף וגם לימות הקיץ. קסום לטייל בפינת חמד זו המומלצת במיוחד למשפחות עם ילדים. במהלך הטיול פגשנו משפחות, זוגות וגם קבוצות של חברים מטיילים ביחד.

הגענו עד למפל הנסתר – מטיבי הלכת ואוהבי האתגרים המשיכו בהליכה של עוד כחצי שעה עד לבריכות האחרונות. את הדרך בחזרה עשינו בזריזות ובזהירות על השביל האדום – העובר מעל הנחל. משך ההליכה נינוחה כולל מנוחה במפל הנסתר היה כארבע שעות – מסלול של הלוך חזור בן כ חמישה קילומטר בסך הכול.

לאחר התארגנות קלה ברכב נסענו לעין גדי, גונבה שמועה לאוזנינו כי מדי יום שישי מתקיים שוק מקומי – במרכז הקיבוץ – שישישוק. תושבי עין גדי והסביבה זיהו את הצורך במקום בו ניתן לאכול ( מסעדות סגורות – קורונה !)ופתחו את השוק כמקור ליזמות אישית. בביקור בשישישוק מצאנו מספר דוכנים בהם ניתן היה לקנות וליהנות מהמבורגרים, מלאווח, כנאפה ועוד מיני מטעמים מהירים. כמו כן הרבה ירקות טריים ואיכותיים שהגיעו מהערבה התיכונה.

את ארוחת הצהריים שלנו בחרנו לאכול בקטנה במתחם בדולינה . בספר בדולינה של גבי ניצן, בדולינה היא ממלכה קטנטונת במיקום סודי, שדוגלת בחופש, אהבה, אושר ואופטימיות. ואכן, נראה שזה השם המסתדר מצוין לקמפינג הקטן שנבנה במקום חוות הסוסים הישנה של קיבוץ עין גדי. המתחם משקיף על ים המלח מצד אחד ומהצד השני על מטעי התמרים של הקיבוץ ועל שמורת הטבע. הכול עטוף באווירת חופש ושחרור מוחלטת השעון וגם הלב מרגיש מתקתק הרבה יותר לאט ורגוע. מתקבלים במקום על ידי מיתר בחיוך גדול – בן עין גדי והבעלים של המיזם. נמזגות לנו שתי כוסות בירה קרה קרה –" בדיוק החלפנו את החבית – איזה כיף לכם " בקלות אנחנו מתמכרים לשקט, למוזיקה הנעימה ולאווירת המדבר. חבורות חבורות של צעירים בדיוק אוספים את האוהלים והתיקים הקטנים ומתחילים את המסע בחזרה לציוויליזציה ומצד שני משפחות עם ילדים מתארגנים במתחם עם האוהלים שלהם לסופ"ש הקרוב. הזמנו שקשוקה, חומוס, ולפי המלצתו החמה של מיתר גם סמבוסק גבינה ותרד. הכל טרי וטעים – במיוחד הסמבוסק.

יש משהו מיוחד בטיול רגלי בשבילי הקיבוץ כבר להקת הנחל שרה על כל השרות והרינות שהלכו לאט ליד שדרת קזוארינות – בהיאחזות הנחל בסיני. השיטוט " ללא מטרה" בשבילי עין גדי בשעת אחר הצהריים הנעימה היא חוויה מיוחדת.
אחד מגורמי המשיכה המרכזיים בגן פורח זה הם עצי הבאובב. כולנו גדלנו על סיפורו של הנסיך הקטן והפחד שלו מעץ הבאובב שגדל מהר. כשפוגשים את עצי הבאובב בעין גדי – הפחד פתאום נהיה מובן . עצי הבאובב של עין-גדי הינם תופעה מעניינת וייחודית , שלושה מתוך עשרים וחמישה הבאובבים שבעין-גדי – גילם מתקרב לחמישים שנה, ובנופם העבות ובגזעם הרחב הם רומזים למה שהעץ הזה מסוגל להגיע תוך כמה מאות שנים. העץ הגדול ביותר נטועה במרכז הקיבוץ , ברחבה שלפני חדר האוכל – חובה לבקר.
כל הגינון בעין גדי יוצא דופן ממש גן בוטני מוקפד וססגוני . בגן נערכים סיורים מודרכים בתאום מראש על ידי חן המדרך 050-8325459 המכיר כל פינה מיוחדת , כל צמח וכל שתיל.

בגלל הקורונה שנה זו תיזכר בהיסטוריה העולמית וגם האישית כשנה לא טובה אבל בצל הקורונה נולדו מיזמים מעניינים. אנשים יצירתיים שהינם יזמים בנשמתם שינוי מסלול חיים שבסופו של דבר עשה להם מאוד טוב. דוגמה נהדרת לכך הן שתי בשלניות בנשמה שטעמנו מיצירותיהן ונהנינו מאוד.
את ארוחת הערב הגישה לנו נועה צ'נגאוקר בת קיבוץ עין גדי בישלה במשך שנים במיזמי אוכל שונים ובתקופה האחרונה החלה להגיש ארוחות לצימרים ולאורחים השונים בקיבוץ. נועה מגישה ארוחות מלאות לקבוצות עד 15 איש במקום לינתם. נועה מעידה על עצמה שהיא מבשלת אוכל ישראלי מקומי בנגיעות הודיות עדינות. מתאימה את האוכל לכל הסועדים – לא חריף, לא מטובל מידי. אוכל ביתי פשוט וטעים בהגדרתה.
נהנינו מאוד מהארוחה העשירה שהכינה נועה שהגיע ישירות אלינו וכללה מרק אפונה עשיר, פטה כבד עוף, כדורי בשר ברוטב קל, קארי עוף משובח ביותר , סלטים רעננים וחלה יוצאת דופן טעימה ויפהפייה הכל מעשה ידיה של נועה. להזמנות – צרו –קשר עם נועה 0523960712 .

ארוחת בוקר נהדרת אכלנו כחוויית פיקניק מושלמת על הדשא מול תצפית יפיפייה לנחל ערוגות מספר שעות לפני השיטפון – אותו פספסנו. את הארוחה הכינה יעל בן נפלא המקסימה. יעל ומשפחת הגיעו לעין גדי לפני כשנתיים והחליטו לבנות בה את ביתם. יעל מדריכת טיולים במקצועה, בתקופת הקורונה מצאה את עצמה ללא עבודה והחליטה להתחיל לבשל ארוחות לטיילים. כמו כן היא מהיזמים של השישישוק – בו ניתן לפגוש אותה מגישה את הכנאפה המצוינת שלה. עבורנו הכינה ארוחת בוקר בנגיעות גיאורגיות – חצ'אפורי , חצילים ממולאים סלטים מעניינים ועוד. היה נהדר להכיר בחורה צעירה שהינה יזמית מטבעה , לטעום ממעשה ידיה ויותר להמליץ לכם לטעום. להזמנות פנו ליעל 054-7566647.

בנוסף לחוויה מדברית נהדרת ואירוח טעים, מציעה עין גדי למטייל גם מפגשים מיוחדים עם אנשים יוצרים.
מפגשי יוגה אישיים או קבוצתיים בשקיעה מול נוף עוצר נשימה עם שני, 050-2207699
טיפולים אלטרנטיביים העושים טוב לגוף ולנפש עיסוי או שיאצו אצל עילם או אצל נתי. הטיפולים יכולים להתקיים בטבע או בצימר בה אתם משתכנים נתי 058-6661801, עילם 052-3960718.
סדנת תיפוף עם גיל . סדנה קצבית ומעוררת המכניסה אנרגיות ומתאימה לכל המשפחה .גיל 050-4421442
סדנת אינדיגו– יונית צובעת בדים בצבעי כחול – אינדיגו בדרך המסורתית מהפקת הצבע מצמחים המגיעים מהסביבה המדבר שהיא ביתה. מקיימת סדנאות מהנות במיוחד לקבוצות קטנות למבוגרים או להורים וילדים בהן לומדים לצבוע. יונית היא אשת אשכולות הינה גם מטפלת אישית בתחום היופי על ידי חומרים טבעיים כמו משי, אצות, תמציות צמחים טבעיים, שמנים טבעיים, מסכות המבוססות על ירקות, פירות ועוד. בטוחה שבפעם הבאה אתנסה גם בטיפול טבעי, נשמע לי מאוד מסקרן . יונית שמיר, 052-3630145

 


הביקור בעין גדי מילא אותנו ברוח חיובית . הריאות כאילו התמלאו בחזרה אוויר נקי וצלול. אהבנו מאוד את המגוון הרחב של הפעילויות, אטרקציות, מקומות הלינה, והסעדה שארץ ים המלח מציעה לתיירים. המפגש עם אנשים מיוחדים החיים בסביבה מאתגרת כל כך רחוק מלב הארץ תמיד מרשים אותי ומקרב אותי מאוד.
ממליצה לקחת חופשה חורפית חמימה באזור ים המלח ובמיוחד מעין גדי

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה