דילוג לתוכן

כך ייפתחו ויפעלו "איי התיירות" אילת וים המלח: השאלות והתשובות

לי אברמוביץ' |
15/11/2020

בריאות 

במשרד התיירות מבהירים כי עדיין לא התקבל האישור לפתיחת אילת וים המלח לתיירות • תוכנית בדיקות הקורונה המהירות כבר גובשה, ובענף נערכים לקבלת הנופשים • גם ילדים יחויבו להיבדק: זהו המתווה המעודכן

לי אברמוביץ |N12|' פורסם 15/11/20  | 17:16  עודכן 15/11/20  18:30

צילום: יח"צ קיסר פרמייר

התיירים חוזרים – אבל מתי ובאילו תנאים? באילת ובים המלח מחכים בקוצר רוח לקבלת הנופשים, לאחר אישור מתווה "האיים הירוקים". משרד התיירות פרסם הערב (ראשון) מדריך והסברים לקראת חידוש ענף התיירות: אלו התשובות והדגשים שהועברו מאנשי המשרד.

מתי המלונות צפויים להיפתח לציבור?

 24שעות מרגע ההכרזה של קבינט הקורונה על אזור תיירות מיוחד, בינתיים לא ניתנה הכרזה כזו. אחד התנאים להכרזה הוא קיומו של מערך בדיקות, שכרגע טרם הוקם. פיקוד העורף אמון על הקמת המערך. היום מתקיימת פגישה בנושא במשרד הבריאות ויפורסם עדכון לאחריה. יוקמו שני מערכים של בדיקות ופיקוח:

א. לציבור הרחב – בכניסות לאזורי "האיים התיירותיים" יוצבו שוטרים ופקחים שיבדקו את תוצאות בדיקות הקורונה שיידרש הציבור להציג.

ב. תושבי האזורים, עובדי האזורים, מי שבדרכו לטיפול רפואי, הליך משפטי, הלוויה, טקסי חתונה של קרובי משפחה מקרבה ראשונה וכיוצא בזה – יהיו זכאים לבדיקה מהירה בחינם.

מתי ייפתחו המלונות באילת ובים המלח |?צילום: דוברות מלונות דן

איזו בדיקה נדרש אדם לבצע לפני ההגעה ומהו פרק הזמן המקסימלי הנדרש לבצעה לפני הצגתה?

אורחי מלון ומי שאינם נמנים על החריגים (המצוינים בשאלה הראשונה ובחוק) – נדרשים לבצע בדיקת PCR בדיקת קורונה רגילה שאינה מהירה) עד 72 שעות לפני ההגעה לאזורים. את הבדיקות מבצעות קופות החולים. רק תושבים, עובדי האזורים ושאר החריגים הקבועים בחוק ואשר יפורטו בהכרזה, רשאים לבצע בכניסה לאזור בדיקת קורונה מהירה (בדיקת 'סופיה'). הבדיקה אורכת רבע שעה במכשיר נייד ללא צורך במעבדה או שינוע דגימות: מכשיר סופיה אושר על ידי ה-FDA ומשרד הבריאות.

היכן ימוקמו עמדות הבדיקה המהירות?

בים המלח (במועצה האזורית תמר) תוצב עמדת הבדיקה בכניסה לאזור המלונות. באזור אילת יוקמו שלוש עמדות: בצומת של מסעדת נאות סמדר, ביטבתה ובסמוך לשדה התעופה רמון.

לכמה זמן תקפות תוצאות הבדיקות?

לתושבי האזור ולעובדים באזור, התוצאות תקפות למשך שבעה ימים. לאורחי המלונות – תוצאות הבדיקה תקפות למשך 72 מרגע ביצוען. 

בדיקות קורונה בדרך לחופשה | צילום: דוברות כללית

מתי יתחילו לבצע את הבדיקות המהירות, היכן יבוצעו ומה תהיה עלותן?

הבדיקות המהירות יבוצעו ללא עלות לנבדקים. רק תושבי האזורים והחריגים זכאים לבדיקות אלה.

באילו עוד מקומות תהיה חובה להציג את תוצאת הבדיקה?

נוסף על הצגת תוצאות הבדיקה בכניסה לכל אזור, אורחי המלונות יצטרכו להראות את תוצאות הבדיקה במהלך הרישום בקבלה למלון (צ'ק אין). נאסר על בתי המלון לקבל אורח ללא תוצאת שלילית של בדיקת קורונה.

לאן פונים המעוניינים להתארח במלונות לביצוע את הבדיקה הרגילה הנדרשת  עד 72 שעות לפני ההגעה?

יש לפנות לקופת החולים של הנבדק. אין התחייבות מצד הקופות למשך הזמן לקבלת התשובה.

האם גם ילדים יחויבו בביצוע בדיקות כדי לקבל אישור כניסה לאזורי התיירות?

גיל הפטור לילדי תושבי האזורים והחריגים יקבע בהכרזה. ילדים בכל גיל המגיעים להתארח באזורי התיירות המוכרזים, ואשר אינם נמנים על תושבי האזור והחריגים יהיו מחויבים בהצגת אישור בדיקה, כמו המבוגרים.

האם מחלימים מקורונה יכולים להיכנס לאזורי "האיים התיירותיים" ללא בדיקה?

כן. מי שבידו אישור החלמה יוכל להיכנס לאזורים לאחר הצגת האישור בעמדת הבדיקה ובבתי המלון. כרגע אין הגבלת זמן על תוקף האישור. עם זאת, משרד הבריאות רשאי בכל עת להגביל את תוקף אישור ההחלמה.

גם בים המלח מחכים לתיירים | צילום: אסף פינצ'וק, יחסי ציבור

אילו אטרקציות נוספות אם בכלל יהיו פתוחות בשלב הראשון?

לפי שעה לא ידוע. על פי החוק, לצד ההכרזה, צריכה הממשלה לשקול הקלות נוספות במרחב הציבורי באזורים אלה, ובכלל זה עסקים תיירותיים. הממשלה צפויה להחליט בנידון.

כמה מלונות ייפתחו לקבלת אורחים?

על פי הערכות, בים המלח ייפתחו כ-70% מחדרי המלון (כ-2,800 חדרים). באילת מעריכים שעד סוף השבוע ייפתחו רוב המלונות ובשבוע הבא – כל היתר.

האם ייפתחו גם אכסניות?

אכסניות שיש בהן שירותים ומקלחות משותפים (שמשמשים ליותר מחדר אחד) לא ייפתחו בשלב זה.

חדרי האוכל במלונות ייפתחו אף הם | צילום: אורי אקרמן

האם ייפתחו חדרי האוכל והבריכות במלונות?

מלונות יהיו רשאים לפתוח את חדרי האוכל, הבריכות ובתי התפילה שבתוך המלונות לשימוש אורחי המלונות בלבד 24 שעות לאחר הכרזת הקבינט על אזור תיירות מיוחד.

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן, מסרה: "אני שמחה לקחת חלק בפתיחת מתווה איי תיירות ירוקים באילת ובים המלח שהיא בשורה גדולה לענף התיירות. פתיחת האיים תיתן חמצן לעיר אילת, שהיא שיאנית האבטלה כרגע בישראל, תחזיר עשרות אלפי עובדים למעגל העבודה, תהווה זריקת חמצן לענף התיירות שנפגע במיוחד בתקופת הקורונה ומענה נוסף לנופש בטוח לציבור. האתגר יהיה בניהול המתווה המורכב הזה ובשיתוף הפעולה של הציבור שיידרש לבצע בדיקות קורונה במקום מגוריו טרם יציאתו לנופש, בדיוק כמו כשנוסעים לחו״ל. אנו נערכים יחד לפתיחה מול ראשי העיר אילת וראש מועצת תמר ובממשלה יחד עם פיקוד העורף, הבט״פ, הבריאות, והתיירות ביחד". 

השרה אורית פרקש הכהן

 

טל"ח

לצפייה בכתבה

 

 

 

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה