דילוג לתוכן

מים חיים בים המוות

אבישג איילון |
30/05/2021

נראה שים המלח לא מסתפק בתואר "המקום הנמוך בעולם" ומתעקש לכבוש עוד ועוד שיאים שהופכים אותו למקום נדיר. כל אלמנט שתבדקו כאן יוצא דופן ומיוחד, גם דברים בסיסיים מאוד, כמו למשל – מים.

נתחיל מהעובדה שבכלל יש כאן כאלו, ובכמויות גדולות ומפתיעות. מים במדבר הם תמיד סוג של פלא. משהו בלתי צפוי שנראה לא קשור לסביבה. בים המלח הנס הזה הוא כפול ואף משולש. מצד אחד תמצאו פה מים מלוחים מאוד, מהצד השני נביעות מים מתוקים , ומהצד השלישי מים תרמו-מינרליים חמים, מלאי מינרלים, וכן גם בעלי ריח שאי אפשר להתעלם ממנו… איפה עוד תוכלו לחוות את כל זה?

ים המלח – ים של חיים  

הספא הגדול בעולם, ים שהוא כולו בריאות לגוף ולנפש, ואינסוף מראות מלבבים לעיניים. למרות שכבר שנים ארוכות ידועות התכונות הבריאות של מי ים המלח, מחקרים שנערכים ממש בימים אלו במו"פ ים המלח, מגלים שמי ים המלח מלאים בחיים! בקטריות מסוגים שונים משמשות לפיתוח מוצרים חדשים בעלי סגולות בריאותיות ייחודיות, ובשיתוף עם חברת  AHAVA כל הטוב הזה נכנס לשפופרות שתוכלו לקחת אתכם הביתה.

חופים מסודרים תמצאו בצפון ים המלח (חוף קלי"ה, חוף ביאנקיני) ובאזור עין בוקק (חוף ציבורי ליד אזור המלונות). מצאתם את החוף שלכם? עכשיו תתכוננו לחוויה שונה לגמרי ממה שיש לכם בראש כשאתם מדמיינים חוף ים. נתחיל מהמים, שיש להם מרקם ותחושה אחרים לגמרי ממי ים רגילים. אלו מים כבדים יותר, מלאי מינרלים, עם תחושה מעט שמנונית שגורמת לכם להרגיש כאילו אתם עטופים ומחובקים בעיסוי מפנק. במים יש ריכוזים גבוהים של אשלגן, סידן ומגנזיום. אם יתמזל מזלכם תזכו לראות "יהלומים ופנינים", גושי מלח קטנים בצורות של עיגולים חלקים ומושלמים (להלן, פנינים) או ריבועים שקופים ומנצנצים (נעים להכיר, יהלומים). נסו גם לגלות מרבצים של הבוץ השחור המפורסם ולהתמרח בו. הם נמצאים לעיתים ממש בקרקעית הים. פשוט מכניסים יד ובודקים. וכן, חשוב לזכור – בים הזה רואים את הזריחה, לא את השקיעה, ולגמרי שווה לקום מוקדם כדי לחוות את הרגע של יום חדש וטרי מגיע לעולם מעל הרי מואב.

אל תוותרו על – תמונת ציפה קלאסית
למתקדמים – טיול על הטיילת בזריחה או בשקיעה
טיפ של מקומיים – לא מתגלחים יומיים לפני הטבילה ומשתדלים מאוד גם לא להישרט, אבל אם לא הצלחתם – חכו דקה, בסוף הגוף מתרגל.

יהלומי ים המלח:@israel.unique.hotels

פניני ים המלח: אבישג איילון

מים תרמו מינרליים
נכון, הם מסריחים והריח הזה הולך להישאר אתכם יום-יומיים. אבל דקה לפני שאתם קופצים לפסקה הבאה, תנו לנו לנסות לשכנע אתכם. המים האלו מסריחים בגלל שילוב עוצמתי של מינרלים שפשוט עושים לגוף שלנו טוב. וכשאנחנו אומרים גוף, אנחנו מתכוונים ממש לכולו – לשיער, לפנים (זהירות על העיניים) וכמובן לעור הגוף. יש להם גם יכולת עמוקה יותר. אנשים מגיעים לפה מכל העולם כדי להחלים מפציעות גופניות, להירגע באופן שלם יותר ולהגיע לבריאות מלאה יותר. לגוף ולנפש.

נביעות מי גופרית נמצאות לאורך חופי ים המלח, אך בחופים לא מוסדרים, שלחלקם גם אי אפשר להגיע באופן רגלי. למזלכם, יזמים מקומיים הרימו את הכפפה ותוכלו להגיע אל המקומות המדהימים האלה בקיאק או בסירה! חברת קייאק טורס וחברת "נופי מלח" ייקחו אתכם אל חופים יפיפיים בצפון ים המלח, שם תוכלו לצפות בנביעות מים טבעיות, גושי מלח פיסוליים ונופים מרהיבים וטבעיים לחלוטין. חלק מהחוויה הוא גם עצירה קטנה לטבילה בנביעות.

בנוסף, כמה מלונות באזור המלונות של עין בוקק בנו בספא שלהם בריכת מים תרמו-מינרליים, כך שאתם יכולים ליהנות מכל הטוב הזה במקום ממוזג, מסודר, נעים ונח, עם מקלחות ופינות מנוחה לידכם. המים נשאבים ממעמקי האדמה, ומגיעים לבריכה טבעיים לחלוטין, ובטמפרטורה בה נשאבו, שזה אומר איפשהו בין חם ללוהט. חשוב לשים לב שהמים האלו כל כך עוצמתיים, שמומלץ לשהות בהם כל פעם למשך 15 דקות בלבד ואז לצאת להתרענן. 

אל תוותרו על – בושם טוב לאחרי המקלחת.
למתקדמים – להרטיב גם את השיער, זה עושה פלאים.
טיפ של מקומיים – הרחצה במים תרמו-מינרלים מעייפת, תכננו את היום כך שאחריה יהיה לכם זמן למנוחה.

צילום: @israel.unique.hotels

 

מים מתוקים
מדהים כל פעם מחדש לגלות את שפע המים המתוקים שבלב המדבר. בין המרחבים החומים והצחיחים של מדבר יהודה, הסלעים והמצוקים האדירים – פתאום צצה לנגד עיניכם רכות וקרירות של מעין ירקרק ומזמין.
בארץ ים המלח יש שני אזורים עשירים בנביעות של מים מתוקים וצוננים, שזורמים היישר אלינו אחרי ששהו מאות שנים בבטן האדמה – שמורת טבע עינות צוקים (עין פשחה) ושמורת טבע עין גדי. שם תוכלו ליהנות לא רק מרחצה מרעננת, אלא גם משפע הצמחים ובעלי החיים שנהנים גם הם מהמים הטריים, וכמובן מנוף ירוק שמשמח את הלב והעיניים. חוץ משתי השמורות הגדולות והמפורסמות, ישנן עשרות נביעות, גבים ובריכות קטנות פזורות ברחבי המדבר. חלקן דורשות מכם מאמץ של הליכה ארוכה (למשל, עין נמר שבנחל צאלים) וחלקן נמצאות ממש ליד הכביש (כמו עין פלוטית שבכניסה למושב נאות הכיכר). לכולם מכנה משותף אחד – הם בדיוק מה שאתם צריכים ביום חם במדבר. מתלבטים באיזה מעין אתם רוצים לטבול? באתר שלנו תמצאו המון הצעות ומסלולי טיול שיעזרו לכם לבחור בדיוק את מה שמתאים לכם.

אל תוותרו על – פשוט אל תוותרו 🙂
למתקדמים – אם בחרתם בטיול אתגרי, אל תשכחו להצטייד בכובע, קרם הגנה, מספיק מים וליידע מישהו במסלול המתוכנן ובלוח הזמנים המשוער.
טיפ של מקומיים – אין כמו מים בטבע, אבל אם אתם רוצים לטבול במים קרירים בלי לטייל, לכו לשמורת טבע עינות צוקים, שם יש בכניסה בריכות מסודרות ולידן גם פינת פיקניק נוחה.

צילום: איתי בר לב

 

חשבתם שהגעתם למדבר יבש? תחשבו שוב! ארץ ים המלח מלאה מצפון ועד דרום בשפע של מאגרי מים שיפתו אתכם לזנוח את כל התכניות שתכננתם, ופשוט לרבוץ בתוך בריכה, נביעה, או ים ולתת לקסם של המים לקרר ולהרגיע אתכם. טבילה נעימה!

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה