דילוג לתוכן

הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי

שיתוף מקום

מי שנכנס בשער קיבוץ עין גדי כנראה יצטרך לשפשף את העיניים או לצבוט את עצמו כדי לוודא שלא מדובר בפאטה מורגנה.
אחרי נסיעה ארוכה במדבר, פתאום נפתח מולכם גן עדן ירוק ושופע, עם עצים ענקיים שנראה כאילו יצאו מספר הרפתקאות, צמחים מטפסים, קקטוסים בצורות מוזרות ושפע פרחים. המחזה המופלא הזה יזמין אתכם לצעוד בשבילי הגן ולגלות את כל פינות החמד הרבות שמסתתרות בו.

 כיום יש בגן כ-900 מינים שונים של צמחים, שהגיעו  מכל העולם. הודות לתנאים המיוחדים של עין גדי (הן באוויר והן בהרכב האדמה), צמחים רבים גדלים פה במהירות מפתיעה ומרגישים פה נפלא.
התוצאה היא שהגן הלא גדול הזה הוא מיני קוסמוס – תמצאו בו עצי באובב מאפריקה, אדניום מאוסטרליה, קקטוסים מדרום אמריקה, צמחיה טרופית וצמחים שהוזכרו בתנ"ך. כולם חיים יחד בערוגה אחת שמחה, ואולי יש בזה גם סמליות שכולנו יכולים ללמוד ממנה.

גן שהוא קיבוץ, קיבוץ שהוא גן
אחד הדברים המיוחדים בגן הוא שהוא הגן היחידי בעולם שנמצא בתוך ישוב. למעשה הקיבוץ והגן – אחד הם. כל שטח הקיבוץ הוכרז כגן בוטני, וכאשר תטיילו בשבילי הגן תוכלו להתרשם גם מצורת החיים המיוחדת בקיבוץ – חדר האוכל, גני הילדים, בתי החברים ועוד. אתם מוזמנים גם להיכנס (ללא תשלום) למוזיאון הקיבוץ, וללמוד על הקמת הקיבוץ ועל ההיסטוריה שלו – איך גדלו פה הילדים הראשונים? ממה מתפרנסים באמצע המדבר? מי היו האנשים הראשונים שהגיעו לפה והחליטו שכאן צריך לקום קיבוץ? 

השורשים
אבל לפני הביקור, כדאי רגע ללמוד איך הכל התחיל. כמו תמיד – מקומץ של משוגעים לדבר.
כמו בכל קיבוץ, הוקם "ענף הנוי" ואנשיו התבקשו לשתול קצת עצים שיהיה צל, ודשא שיהיה נעים לשבת בחוץ. רק שאנשי הנוי של עין גדי לקחו את המשימה הזו בהתלהבות גדולה. מהר מאוד הם גילו שעין גדי היא כר פורה לצמחים, יצרו קשר עם אוניברסיטאות והחלו לבצע בשיתוף איתם ניסיונות מדעיים, לשמר צמחים ועוד. לצד זה נוסף גם החוש האסתטי המפותח, שהפך את הגן לפנינה אמיתית. מעין מוזיאון חי המוקדש לעולם הצומח. חלק מן האנשים האלו עדיין עובדים בגן, וכאשר תטיילו בו ייתכן ותפגשו אותם. השיער כבר אפור, אבל ההתלהבות והמסירות – נשארו בדיוק אותו הדבר.

סיורים בגן

ניתן לתאם מראש סיור מודרך. מדריכי הגן הם כולם אנשי המקום, אנשים שחיים ונושמים את הגן לאורך שנים, מכירים את כל סודותיו ואת מחזורי העונות שלו.

אם תרצו, תוכלו גם להתעכב במרכז המבקרים, בתחילת או בסוף הסיור שלכם – לשתות קפה מול הנוף ולבקר בחנות הקוסמטיקה החדשה.

פרטים כלליים על המקום
  • מתאים לבודדים
  • מתאים לזוגות
  • מתאים למשפחות / ילדים
  • מתאים לקבוצות
  • נגיש לנכים
  • פעילות חוץ
  • פעילות יום
מיקום על גבי מפה
צרו איתנו קשר
מייל|sigalla@ein-gedi.co.il כתובת| הגן הבוטני עין גדי, קיבוץ עין גדי, ד.נ ים המלח
טלפון|0547009082
שעות פעילות|

ימים ראשון–חמישי : 9:00-15:00
יום שישי: 09:00-14:00
יום שבת: 09:00-15:00

השאירו פרטים ונחזור אליכם
חוויות נוספות שעשויות לעניין אותך
אטרקציות וסדנאות
משך: 02:00 שעות

שורשים

שורשים הנו מרכז רוחני מדברי בניהולו של ליאור אוקנין, איש חזון ומעשה שמאמין באחדות ואהבת המדבר. מגוון ההיצע של מרכז...
פעילויות מחוץ לקופסא
משך: 02:00 שעות

קייאקטורס - טיולי קייאקים בים המלח

חווית החתירה בקייאקים בים המלח הינה עוצמתית ומיוחדת. חתירה בשקט מוחלט שמופר רק מקריאות ההתפעלות כאשר נתקלים בתופעות טבע מרהיבות -...
אטרקציות וסדנאות
משך: 01:30 שעות

סיורי איזיריידר

  מחפשים אטרקציה יחודית, כיפית ומהנה? הגעתם למקום הנכון! בואו להנות באיזיריידר ים המלח. נסיעת כיפית ויחודית בכלי ריידר חדישים ומקצועיים, בהם...

השארו מעודכנים

    על המפה